Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

The Day After The Högskoleprov

Av Sofie - 29 mars 2009 11:36

Högskoleprovet igår, anledningen till att jag inte uppdaterade något alls igår (tack för alla lyckönskningar min vänner).

Provet började redan 08.30 och var inte slut förens 16.10

Det var det drygaste jag har varit med om på länge och svårt var det också.

Första delen var NOG delen som är typ matte i den svårtaste formen, den delen gick mega dåligt. Efter den var det engelska läsförståelse och ord, även den delen gick dåligt. Den tredje delen var DTK (man ska läsa av statistik och tabeller) och den gick faktiskt riktigt bra, kände mig nöjd över att ha klarat den delen så bra.

Efter DTK:n var det dags för lunch, lunchade på MAX med Westin och Bolin, mycket gott!

Sen var det dags att återvända till provet igen.

Där började det med svenska läsförståelse och där gick det lite så där, bättre än de två första iaf. Sen kom det som förstörde allt!

Den femte delen är en del där en av de tidigare delarna återkommer som ett nytt prov. Man vet inte vad det är för del förens man har fått provet och sen eftersom man har gjort två av samma del så väljer de ut en av delarna som kommer räknas med i poängen, alltså kommer man ha gjort ett prov i onödan. Det visade sig vara DTK:n igen, den enda delen som gick bra för mig och den här gången gick det inte alls lika bra.... Och gissa vad, självklart så är den den här sista DTK:n som räknas med i poängen och alltså så kommer den första att plockas bort. DEN ENDA DELEN SOM GICK BRA!!! Bajs...

Jag var i alla fall helt slut när jag kom hem och jag gick och la mig redan 21.30, sov 11-12 timmar inatt, det var härligt!

Idag ska jag försöka plugga en del även fast min hjärna känns ganska mör efter gårdagen. Får se hur det blir..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

I

Av Sofie - 5 april 2009 15:48

Har hunnit med ganska mycket en söndag som denna. Jag har gjort läxa (mindre än vad jag egentligen skulle behöva göra), varit på ÖB, hälsat på hos farmor, städat undan lite på rummet + hängt ut sängkläderna på vädring och sen har jag faktiskt skaffat...

Av Sofie - 4 april 2009 15:56

Vilken dag. Dagen började tidigt med stor kakbuffé på församlingshemmet med Linnea, Cassi, Sara B och Sara E. Fikade gärnet och mådde lite lagom pyton när vi fikat klart (kanske lånar någon bild av Bolin och laddar upp senare). Efter det kände vi oss...

Av Sofie - 3 april 2009 18:33

Idag har jag hunnit med en hel del. Jag har köpt min balklänning (mina föräldrar har köpt min balklänning, "pappa betalar".... hehe) och jag har lämnat in mitt CV på Scandic, feels good! Varit ganska lungt på skolan vilket är helt perfekt för en fred...

Av Sofie - 2 april 2009 21:51

bild: Bolin

Av Sofie - 2 april 2009 17:03

Det är en helt undebar känsla som byggs upp inom mig när alla underbara tecken på våren dyker upp, tecken som: - Asfalt och grus i massor, inte längre några istäckta vägar som skapar hala problem i min vardag - Ljusa mornar att vakna upp till - Längr...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Mycket väl
 Ja
 Jo då
 Lite grann
 Nja
 Vet vem du är
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards