Alla inlägg under februari 2009

Av Sofie - 28 februari 2009 10:52

Åh, jag hatar när man har skrivit ett relativ långt inlägg och när man väl ska spara det man har skrivit så försvinner det, det är irriterande. Aja.


Ute skiner solen, det är helt galet fint väder och jag känner verkligen för att dra på mig ett par täckbyxor och busa runt lite i snön med Arraz.


Ikväll ska jag se på hockey, MODOs sista match för säsongen och det ska bli riktigt roligt. Malin B har bjudit med mig när hon har en extra biljett, lovely! Jag har ännu inte varit på en hockey match på Swedbank Arena, jag vet, det är sorgligt men sant.

Efter matchen ska vi chilla lite på Olearys, om vi kommer in, annars så kanske vi myser lite på Framnäs. Det ska bli riktigt nice!


Nä, nu kanske jag ska ta och göra någon nytta, kanske hoppa i lite snö?

Av Sofie - 27 februari 2009 18:39

Så, resten av dagen då.

Efter skolan var det dags för fredagsfika. Gick till UH med Sara B och Malin där vi fikade, det var riktigt mys. Sen ringde mamma och frågade om vi skulle fara och äta middag på MAX, kan inte påstå att jag var särskilt hungrig efter fikat men man tackar väll inte nej till MAX. Efter att ha ätit där mådde jag inte allt för bra, blev lite för mycket av det goda.

Så, nu sitter jag här och slappar. Har tackat nej till en hel del roligheter för kvällen men jag har faktiskt inte ork till något alls. Kommer spendera min kväll framför TV:n och "Så Ska Det Låta". Om jag inte var så mätt skulle jag farit och köpt lite godis........... men kvällen är ju inte slut än. Är så skönt med körkort när man bara kan åka iväg när man vill utan att ha någon som skjutsar en, helt underbart!

På tal om körkort så träffade jag min underbar körskolelärare som lärt mig så gott som allt jag kan om att köra bil på UH. Hon är så underbart söt. Rekomenderar alla att ta körkort och när ni väl gör det så gå på Bårmans och kör med Saga, She is the best!

Ne, nu ska jag spela lite alfapet.

Av Sofie - 27 februari 2009 12:29

Sitter på geografilektionen och smaskar på en klubba, väntar på att det ska bli min tur att få reda på hur det gick på historiauppsatsen, "Adolf Hitlers och Josef Stalins väg till makten". Känner en liten gnutta nervositet fast jag vet att jag inte kommer få ett särskilt bra betyg, det nervösta grundar sig främst på hur mycket lärare Björn ska ha hittat att klaga på. Men det kan väll inte bli sämre en ett G i alla fall.


Idag är då sista dagen innan sportlov, känns mycket nice även om jag vet att det kommer bli en hel del plugg under lov veckan.

Linnea och Jenny har försökt övertala mig att följa med ut ikväll men jag har varkligen inte ork till det, det blir lite "Så Ska Det Låta" istället.


Nä, nu ska jag försöka återgå till att arbeta med det nya grupparbetet vi har i geografi, ska snacka om Somalia. Kommer antagligen inte gå så bra när mina gruppmedlemar verkligar lite oengagerade som mig ;)

Av Sofie - 26 februari 2009 22:26

Jaha, då var det dags för sängen.

Den här dagen blev tillslut så meningslös som jag anade att den skulle bli, ännu en dag som sakta kommer tyna borta ur mitt minne..

Jag som hade hoppats på en minnesvärd och sprudlande dag...

Av Sofie - 26 februari 2009 18:38

Idag har varit en dag som alla andra så gott som.

Började med skola, lite smådrygt så där men flöt ändå på relativt bra. Efter skolan följde jag med "The Saras" ner på stan en sväng, köpte varmchoklad på Kahls och sen åkte jag med familjen till farmor för middag. Jag älskar att äta middag hos min mycket älskade farmor, hon lagar ALLTID god mat och även fast det är mitt i veckan har hon alltid fixat till en mycket smarrig efterrätt! Inte alls fel.


Ja, kanske inte var mycket mer än så att skriva om idag.

Ska sätta mig och kolla på TV en stund, blir inge plugg ikväll heller men under lovet ska jag allt försöka få lite gjort.

Av Sofie - 25 februari 2009 17:28

Så, då ska jag strax iväg och träna på Brux. När all dansträning under kvällstid är inställd måste jag ju sysselsätta mig med annat!


Jag har haft torsdag hela dagen, det är lite lagom irriterande när man inte kan printa in i den lilla hjärnan att det faktiskt är onsdag och inte torsdag. Men men, jag klagar inte, finns mycket värre här i världen än att bara vara inställd på fel veckodag.... Mycket värre!


Nä, nu bär det av till träning.

Av Sofie - 25 februari 2009 12:19

Idag har jag använt mina nya baggyjeans för första gången och jag kan påstå att jag fått en hel del olika reaktioner. Sara B tyckte att jag passade riktigt bra i dem         (I think) och av henne har jag allt fått en hel del beröm. Men av Linnea däremot fick jag en något annorlunda reaktion, hon skrattade och pekade, men jag tror att hon gjorde det med kärlek <3.


Jag tycker i alla fall mycket om mina byxor, de är väldigt komfortabla. Än så länge så har jag inte ångrat mina nya buxor. De har helt enkelt blivit en del av min nya stil ;)

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Mycket väl
 Ja
 Jo då
 Lite grann
 Nja
 Vet vem du är
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards